Popüler Yayınlar

3 Ağustos 2013 Cumartesi

Y Kuşağı Vizyon İstiyor!


Y Kuşağı Vizyon İstiyor!Ben de dahil, günümüz gençleri ya da başka bir deyişle y kuşağı temsilcileri için bir şirketin vizyonu olması çok önemli. 

Bunu hem kendi deneyimlerim, hem de gözlemlediğim arkadaşlarım ve sosyal medyadan edindiğim izlenimlerle söyleyebiliyorum. 

Bizler bir amaç ve başarı hedefi uğrana çalışırsak ancak o zaman zevk alabiliriz…

Vizyonu olan bir şirket, bu vizyonu gerçekten şirket içinde somut projelerle desteklemeli. Zaten bir şirketin içinde bir süre vakit geçirdiğinizde (örneğin, staj yaparken bile) bunu kolaylıkla alabilirsiniz.

İşlere ve olaylara yaklaşım ne boyutta bunu iç müşterilerin iş yapış alışkanlıklarında okuyabilirsiniz.
Şirketin vizyonunu destekleyen bir strateji, bu stratejiyi destekleyen üst yönetime sahip olmak ve organizasyonun en altına kadar ortak bir hedef için uyumlu hareket edebilen çalışanlar…

Tüm bunlar bir şirketin vizyon sahibi olduğunu ve bunda samimi olduğunu gösterir. Ayrıca, hem iç hem de dış müşterilere, rakip şirketlere ve şirketin işveren markası kimliğine doğrudan pozitif katkı yapar.

Vizyon sahibi bir şirketin kendisine koyduğu hedefler ciro ve sayılardan ibaret olmadığını, bir işi başarmak ve bu doğrultuda hem insan hem de teknoloji yatırımları yapması şirket içindeki çalışanlara da motivasyon sağlar.

Çalışanların moralini yükseltir. Çünkü bütün bunlar, şirketin ileriye gitmek için gayretli ve istekli olduğu anlamına gelir ve işte tam da bu biz gençlerin için olmazsa olmazdır.

Çalışan bağlılığı ve işveren markası konuları birbirleriyle ilişkilidir. Günümüzde parlak beyinleri ve çalışacağı şirketi seçebilme özgürlüğü elinde olan yetenekli gençleri çekmek için şirketlerin içeride yürüttükleri inovatif ve yenilikçi projelerin çok büyük önemi var.

Sanılanın aksine, bizler için çalıştığımız bir şirkette durağan ve kemikleşmiş iş süreçlerini sürdürmek tatmin edici olmayacaktır.

Çalışırken risk alabildiğimiz, heyecanlanabildiğimiz ve başardığımızda bize değer katacağına inandığımız roller üstlenebildiğimiz şirketlerde çalışabilmek, biz y kuşağını çekmek ve elde tutmak isteyen şirketler için büyük bir koz. :)

Fark yaratacak projelerin bir parçası olmak ve bu deneyimi yaşayabileceğimiz bir şirkette çalışmak, ileriye dönük planlarımız için büyük ölçüde birçok etkenden daha çok belirleyici olacaktır.  

Bu yüzdendir ki, teknolojiye yatırım yapıp öncü olan ve çağı yakalayan şirket olmak işveren markasına sanıldığından çok daha fazla olumlu etki yapar.

İşte bu, bizim için bir şirketin vizyon sahibi olduğunu gösterir.

Öyle değil mi? :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder